معرفی نسل جدید پهپادهای چندمنظوره ایرانی

8277 بازدید
کوادکوپتر استورم 1 | پهپاد Storm 1

مدل های مختلف مولتی روتور پهپاد

کلاس مولتی روتور (Multirotor) یا ربات های پرنده چند موتوره به سه دسته متداول

پهپادها یا ربات های پرنده ۴ موتور در اصطلاح (کوادکوپتر) یا (کوادروتور)
پهپادها یا ربات های پرنده ۶ موتوره در اصطلاح (هگزاکوپتر) یا (هگزاروتور)
پهپادها یا ربات های پرنده ۸ موتوره در اصطلاح (اکتاکوپتر) یا (اکتاروتور)

برای کسب اطلاعات بیشتر از مدل های مختلف مولتی روتور یا مولتی کوپتر و پهپادهای در این نوع دسته بندی پیشنهاد می شود این لینک را مشاهده نمایید.


در این مطلب به معرفی جدیدترین نسل از پهپادهای چند منظوره ایرانی در کلاس مولتی روتور خواهیم پرداخت.

 

کوادکوپتر استورم 1 | پهپاد Storm 1

Storm 1

کوادکوپتر استورم (۱): یک ربات پرنده ۴ موتوره با بدنه تمام کربنی و پوشیده با پکیج یک پارچه موتور، اسپیدکنترل و ملخ های تاشونده است. ابعاد استورم ۱ مناسب برای حمل و نقل راحت و آسان یک کوادکوپتر حرفه ای است.

ربات پرنده استورم ۱ مجهز به سیستم کنترل پرواز تمام خودکار شرکت معروف Dji و سیستم انتقال تصویر Full HD این شرکت بر پایه نرم افزار تحت اندروید و IOS به نام Dji Go 4 است.

پهپاد استورم یک نسبت به رقبای خود دارای قیمت تمام شده ارزان تر، زمان پرواز بیشتر و تعمیرات و پشتیبانی سهل تر است.

کوادروتور استورم یک به صورت یک پکیج آماده پرواز فاقد سیستم دوربین و گیمبال و محموله خارجی نصب شده عرضه شده است.

کاربر با توجه به نیاز خود می تواند این کوادکوپتر حرفه ای را بهینه سازی نماید.

کاربردهای کوادکوپتر استورم ۱ در نقشه برداری هوایی

برای مثال استورم ۱ در حوزه نقشه برداری هوایی با حمل انواع دوربین های عکس برداری هوایی همانند دوربین M3 شرکت کنون تا ۲۴ مگاپیکسل می تواند عکس برداری نماید و یا در همین کابری کاربر می تواند بر روی این پهپاد کربنی دوربین RX1 شرکت سونی را با ۴۸ مگاپیکسل عکس برداری نصب نماید.

کوادکوپتر استورم ۱ در کاربری نقشه برداری هوایی می تواند با استفاده از ماژول Data link 3 شرکت Dji بر روی مسیرها و رن های پروازی به صورت خودکار پرواز نموده و پایش دقیقی با هم پوشانی قابل تنظیم انجام داده و عکس برداری حرفه ای با دوربین های نصب شده انجام دهد.

کوادکوپتر استورم ۱ قادر است با توجه به ماژول RTK-PPK به صورت دقیق تری به پایش و تولید نقشه بدون نقاط کنترل زمینی یا با تعداد نقاط کنترل زمینی کمتر پرداخته و دیتای دقیق تری را در اختیار کاربر قرار دهد.

کاربردهای دیگر کوادکوپتر استورم ۱

کوادکوپتر استورم یک همچنین در کاربردهای دیگر بازرسی هوایی نیز یک ربات پرنده موفق است. در قسمت زیرین کوادروتور استورم یک می توان انواع سیستم های دوربین و گیمبال را نصب کرد. از جمله:

سیستم دوربین و گیمبال XT (حرارتی و مرئی) (کاربردی ها: حوادث آتش سوزی و عملیات جست و جو و نجات، عیب یابی بر روی دکل های فشار قوی برق)
سیستم دوربین و گیمبال Z30 (قابلیت زوم تا ۳۰ برابر) (شناسایی و مستند سازی، بررسی و عیب یابی پره های توربین های بادی و دکل های فشار قوی برق)
سیستم دوربین و گیمبال X3 (برای فیلمبرداری هوایی با کیفیت ۴K)
سیستم دوربین و گیمبال Z3 (قابلیت زوم تا ۷ برابر) (شناسایی، بازرسی هوایی و مستند سازی از راه دور، بررسی و عیب یابی پره های توربین های بادی و دکل های فشار قوی برق)

کوادکوپتر استوم یک را می توان با توجه به نیاز کاربر بهینه سازی نمود. در این رابطه می توانید با کارشناسان فنی شرکت تماس برقرار نمایید.


هگزاروتور استورم 2 | پهپاد storm 2

Storm ۲ 

هگزاکوپتر استورم (۲): یک ربات پرنده ۶ موتوره با بدنه تمام کربنی و پوشیده با پکیج یک پارچه موتور، اسپیدکنترل و ملخ های تاشونده است. ابعاد استورم ۲ به دلیل سیستم تاشونده از قسمت ابتدایی بازو و همچنین تاشونده چتری مناسب برای حمل و نقل راحت و آسان یک هگزاکوپتر حرفه ای است.

ربات پرنده استورم ۲ مجهز به سیستم کنترل پرواز تمام خودکار شرکت معروف Dji و سیستم انتقال تصویر Full HD این شرکت بر پایه نرم افزار تحت اندروید و IOS به نام Dji Go 4 است.

پهپاد استورم دو نسبت به رقبای خود دارای قیمت تمام شده ارزان تر، زمان پرواز بیشتر و تعمیرات و پشتیبانی سهل تر است. همچنین به دلیل دارای بودن ۶ موتور ایمنی بسیار بالایی در پرواز دارد.

هگزاروتور استورم دو به صورت یک پکیج آماده پرواز فاقد سیستم دوربین و گیمبال و محموله خارجی نصب شده عرضه شده است.

کاربر با توجه به نیاز خود می تواند این هگزاکوپتر حرفه ای را بهینه سازی نماید.

کاربردهای هگزاکوپتر استورم ۲ در نقشه برداری هوایی

برای مثال استورم ۲ در حوزه نقشه برداری هوایی با حمل انواع دوربین های عکس برداری هوایی همانند دوربین M3 شرکت کنون تا ۲۴ مگاپیکسل می تواند عکس برداری نماید و یا در همین کابری، کاربر می تواند بر روی این پهپاد کربنی دوربین RX1 شرکت سونی را با ۴۸ مگاپیکسل عکس برداری نصب نماید.

هگزاکوپتر استورم ۲ در کاربری نقشه برداری هوایی می تواند با استفاده از ماژول Data link 3 شرکت Dji بر روی مسیرها و رن های پروازی به صورت خودکار پرواز نموده و پایش دقیقی با هم پوشانی قابل تنظیم انجام داده و عکس برداری حرفه ای با دوربین های نصب شده انجام دهد.

هگزاکوپتر استورم ۲ قادر است با توجه به ماژول RTK-PPK به صورت دقیق تری به پایش و تولید نقشه بدون نقاط کنترل زمینی یا با تعداد نقاط کنترل زمینی کمتر پرداخته و دیتای دقیق تری را در اختیار کاربر قرار دهد.

کاربردهای دیگر هگزاکوپتر استورم ۲

هگزاکوپتر استورم دو همچنین در کاربردهای دیگر بازرسی هوایی نیز یک ربات پرنده موفق است. در قسمت زیرین هگزاکوپتر استورم دو می توان انواع سیستم های دوربین و گیمبال را نصب کرد. از جمله:

سیستم دوربین و گیمبال XT (حرارتی و مرئی) (کاربردی ها: حوادث آتش سوزی و عملیات جست و جو و نجات، عیب یابی بر روی دکل های فشار قوی برق)
سیستم دوربین و گیمبال Z30 (قابلیت زوم تا ۳۰ برابر) (شناسایی و مستند سازی از راه دور، بررسی و عیب یابی پره های توربین های بادی و دکل های فشار قوی برق)
سیستم دوربین و گیمبال X3 (برای فیلمبرداری هوایی با کیفیت ۴K)
سیستم دوربین و گیمبال Z3 (قابلیت زوم تا ۷ برابر) (شناسایی، بازرسی هوایی و مستند سازی، بررسی و عیب یابی پره های توربین های بادی و دکل های فشار قوی برق)

هگزاکوپتر استوم دو را می توان با توجه به نیاز کاربر بهینه سازی نمود. در این رابطه می توانید با کارشناسان فنی شرکت تماس برقرار نمایید.

توضیح: فرق میان کوادکوپتر استورم ۱ و هگزاکوپتر استورم ۲ با توجه به نیاز شما در استفاده از این پهپادها در کاربری های مختلف مشخص می شود. برای مثال در صورت نیاز برای حمل دوربین یا محموله سنگین تر و یا برای افزایش زمان پروازی می توان به جای نمونه کوادکوپتر از ساختار یا ایرفریم هگزاکوپتر استفاده نمود.


اکتاکوپتر استورم 3 | پهپاد storm 3


پهپاد برای بازرسی خطوط برق


ربات فیلمبردار از دکل فشار قوی


استفاده از ربات در بازدید پره نیورگاه بادی

نصب دو دوربین بر روی اکتاکوپتر برای بازرسی هوایی و نقشه برداری

Storm ۳ 

اکتاکوپتر استورم (۳): یک ربات پرنده۸ موتوره با بدنه تمام کربنی و پوشیده با پکیج یک پارچه موتور، اسپیدکنترل و ملخ های تاشونده است. ابعاد استورم ۳ به دلیل سیستم تاشونده از قسمت ابتدایی بازو و همچنین تاشونده چتری مناسب برای حمل و نقل راحت و آسان یک اکتاکوپتر حرفه ای است.

ربات پرنده استورم ۳ مجهز به سیستم کنترل پرواز تمام خودکار شرکت معروف Dji و سیستم انتقال تصویر Full HD این شرکت بر پایه نرم افزار تحت اندروید و IOS به نام Dji Go 4 است.

پهپاد استورم سه نسبت به رقبای خود دارای قیمت تمام شده ارزان تر، زمان پرواز بیشتر و تعمیرات و پشتیبانی سهل تر است. همچنین به دلیل دارای بودن ۸ موتور ایمنی بسیار بالایی در پرواز دارد و همچنین در صورت از کار افتادن یک موتور به هر دلیل، ربات پرنده می تواند پایداری خود را حفظ نموده و به خانه برگردد.

اکتاکوپتر استورم سه به صورت یک پکیج آماده پرواز فاقد سیستم دوربین و گیمبال و محموله خارجی نصب شده عرضه شده است.

کاربر با توجه به نیاز خود می تواند این اکتاکوپتر حرفه ای را بهینه سازی نماید.

کاربردهای اکتاکوپتر استورم ۳ در نقشه برداری هوایی

برای مثال استورم ۳ در حوزه نقشه برداری هوایی با حمل انواع دوربین های عکس برداری هوایی، می تواند به نقشه برداری بپردازد.

اکتاکوپتر استورم ۳ در کاربری نقشه برداری هوایی می تواند با استفاده از ماژول Data link 3 شرکت Dji بر روی مسیرها و رن های پروازی به صورت خودکار پرواز نموده و پایش دقیقی با هم پوشانی قابل تنظیم انجام داده و عکس برداری حرفه ای با دوربین های نصب شده انجام دهد.

اکتاکوپتر استورم ۳ قادر است با توجه به ماژول RTK-PPK به صورت دقیق تری به پایش و تولید نقشه بدون نقاط کنترل زمینی یا با تعداد نقاط کنترل زمینی کمتر پرداخته و دیتای دقیق تری را در اختیار کاربر قرار دهد.

کاربردهای دیگر اکتاکوپتر استورم ۳

اکتاکوپتر استورم سه همچنین در کاربردهای دیگر بازرسی هوایی نیز یک ربات پرنده موفق است. در قسمت زیرین اکتاکوپتر استورم سه می توان انواع سیستم های دوربین و گیمبال را نصب کرد. از جمله:

سیستم دوربین و گیمبال XT (حرارتی و مرئی) (کاربردی ها: حوادث آتش سوزی و عملیات جست و جو و نجات، عیب یابی بر روی دکل های فشار قوی برق)
سیستم دوربین و گیمبال Z30 (قابلیت زوم تا ۳۰ برابر) (شناسایی و مستند سازی از راه دور، بررسی و عیب یابی پره های توربین های بادی و دکل های فشار قوی برق)
سیستم دوربین و گیمبال X3 (برای فیلمبرداری هوایی با کیفیت ۴K)
سیستم دوربین و گیمبال Z3 (قابلیت زوم تا ۷ برابر) (شناسایی، بازرسی هوایی و مستند سازی، بررسی و عیب یابی پره های توربین و دکل های فشار قوی برق)

اکتاکوپتر استوم سه را می توان با توجه به نیاز کاربر بهینه سازی نمود. در این رابطه می توانید با کارشناسان فنی شرکت تماس برقرار نمایید.

توضیح: فرق میان هگزاکوپتر استورم ۲ و اکتاکوپتر استورم ۳ با توجه به نیاز شما در استفاده از این پهپادها در کاربری های مختلف مشخص می شود. برای مثال در صورت نیاز برای حمل دوربین یا محموله سنگین تر و یا برای افزایش زمان پروازی می توان به جای نمونه هگزاکوپتر از ساختار یا ایرفریم اکتاکوپتر استفاده نمود.


جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی پیام رسان Whatsapp و تلگرام پاسخگوی شما هستیم
شما می توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۲۸۱۰۰۸۹ به مشاوره پرداخته و پیش فاکتور دریافت نمایید.
همچنین از طریق این لینک می توانید با شرکت فناور بال گستر نگاه آسمان ارتباط برقرار نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://iranhelicam.com/?p=11621
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
محمد چیتگرها
سوالات خود را از قسمت نظرات همین پست با ما به اشتراک بگذارید.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد معرفی نسل جدید پهپادهای چندمنظوره ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.