با کوادکوپتر اسپارک پهپاد کوچک Dji بیشتر آشنا شویم

2628 بازدید

اسپارک یک کوادکوپتر یا ربات پرنده ۴ موتوره می باشد.

بر روی این پهپاد که به صورت عمودی پرواز خود را انجام داده و به صورت عمودی بر روی زمین یا دستان شما می نشیند یک دوربین با گیمبال یا استابلایزر دو محوره مکانیکی با لنز قوی و سنسور ۱/۲.۳ اینچی نصب شده است.

این کوادکوپتر بسیار حرفه ای می تواند یک دوربین پرنده همراه شما باشد که به آسانی با توجه به ابعاد کوچک آن توسط شما حمل می شود و بسیار سریع آماده پرواز خواهد شد.


ریز قطعات کوادروتور اسپارک

تعمیرات کوادکوپتر اسپارک

تصویری از معرفی اجزای مختلف کوادکوپتر اسپارک (سنسور ۳D موانع سنج در قسمت جلو، دوربین با گیمبال دو محوره مکانیکی، IMU در قسمت مرکزی بدنه، قابلیت اتصال به دو سیستم ماهواره ای GPS و GLONASS و همچنین سنسور بصری موقعیت یابی زیرین)


دوربین و سایز سنسور پهپاد اسپارک

مشخصات دوربین پهپا اسپارک

تصویری از لنز قدرتمند این ربات پرنده کوچک و سنسور ۱/۲.۳ اینچی که از سنسور دوربین iPhone 7 بزرگتر است. این دوربین قادر است عکس برداری با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی انجام دهد و ویدیویی به رزولوشن Full HD 1080 با ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرد.


اسپارک یک پهپاد خودکار و هوشمند

پروازی بسیار مطمئن و Safe با کوادکوپتر اسپارک با دارا بودن قابلیت هایی همچون (برگشت خودکار به خانه در صورت قطع ارتباط رادیویی و اتمام باطری، برخورداری از باطری هوشمند، برخورداری از قابلیت بررسی فضای نشستن و هشدار در صورت مساعد نبودن فضای Landing، سنسور موانع سنج از جلو و …)


اسپارک دارای قابلیت برگشت به خانه

اسپارک به دلیل اتصال دائم به سیستم های ماهواره ای GPS و GLONASS در موارد و شرایط بحرانی و خطرآفرین به صورت خودکار و ایمن به خانه برمی گردد.


کواد اسپارک با سرعت پرواز بالا و ۱۶ دقیقه پرواز مداوم

اسپارک قادر است با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت تا محدوده دو کیلومتر پرواز نموده و ویدیویی با رزولوشن HD را به صورت زنده به سیستم نمایشگر ارسال نماید. کاربر در این محدوده دارای تصویر زنده با رزولوشن HD است. اسپارک با هر باطری می تواند ۱۶ دقیقه پرواز کند.


 

اسپارک دارای گیمبال دو محوره مکانیکی

پرواز کوادکوپتر اسپارک در فضای داخلی همراه با محافظ ملخ ها بسیار ایمن و هوشمند از روی دستان شما


کواد اسپارک عضو جدید خانواده شما برای ثبت زیباترین لحظات

آموزش حالات پروازی هوشمند اسپارک

اسپارک رو پرواز بدید و با دستان خود به این ربات پرنده دستورات مختلفی رو بدید. دستور بدید از شما و خانواده تون عکس بگیره و انواع حرکت ها رو دور شما انجام بده


کوادکوپتر اسپارک به صورت خودکار با انواع حالات فیلمبرداری از شما تصویر خواهد گرفت

در تصویر بالا نگاه کنید. اسپارک می تونه به صورت عمودی شما رو در مرکز تصویر قرار بده و از شما دور بشه، اسپارک میتونه به صورت مورب از شما دور بشه و یک نمای بسته به باز زیبا رو خلق کنه، اسپارک میتونه با یک شعاع ثابت و قابل تغییر دور شما بچرخه و حتی همزمان که دور شما داره می چرخه ارتفاع خودش رو زیادتر کنه.


فقط کافیه کلیک کنید بر روی صفحه …

در تصویر بالا نگاه کنید یکی دیگر از حالات پروازی هوشمند کوادکوپتر اسپارک، حالت Tapfly هست به این صورت که شما می تونید بر روی نمایشگر فقط یک کلیک ساده کنید و اسپارک دقیقا به همون جایی که شما Tap کردید با سرعت قابل تنظیم خواهد رفت.


تشخیص مناطق ممنوعه توسط پهپاد اسپارک Dji

اسپارک دارای باطری هوشمند و بسیار دقیق هست. شما می تونید از طریق نرم افزار اسپارک اطلاعات کامل باطری خود را مشاهده کنید. اینکه ولتاژ هر سل باطری چقدره، ولتاژ کل چقدره، دمای باطری چقدره، باطری شما چند بار شارژ شده و … همچنین اسپارک میتونه به صورت خودکار مناطق ممنوعه رو بشناسه و به اون مناطق وارد نشه


این ربات پرنده چقدر خوبه …

تصویر بالا را مشاهده کنید. اسپارک میتونه بسیار سریع آماده بشه و از روی دست پرواز کنه. شما می تونید با حرکات دست به اون دستور بدید از شما فیلم و عکس بگیره و خیلی سریع می تونید از طریق نرم افزار ادیتور اسپارک ویدیوی خودتون رو ویرایش کنید و بر روی اون موسیقی قرار بدید و سریع در شبکه های اجتماعی اون رو به اشتراک بگذارید.


تصاویر زنده رو واقعی ببینید و حس پرواز رو تجربه کنید …

عینک Dji Goggles قابل نصب بر روی اسپارک هست و شما می تونید با خرید جداگانه این عینک و قراردادن اون بر روی صورت و مقابل چشمای خود، تصاویر زنده در حین پرواز رو ببینید و حتی با حرکت دادن سر خود، پرنده و دوربین رو کنترل کنید.


قابلیت نصب موبایل به اسپارک و کنترل آن

در تصویر بالا مشاهده کنید، شما می تونید گوشی همراه خود رو در قسمت گیره دسته کنترلر قرار بدید و با نصب نرم افزار Dji Go 4 تصویر زنده اسپارک رو در حین پرواز با رزولوشن ۷۲۰p یا HD تا محدوده ۲ کیلومتر مشاهده کنید. همچنین باطری هوشمند اسپارک تا ۱۶ دقیقه میتونه به شما قابلیت پرواز بده.


عکس ۱۸۰ درجه افقی بگیرید …

با اسپارک میتونید عکس ۱۸۰ درجه افقی شبیه عکس بالا بگیرید.

 

با اسپارک میتونید عکس ۱۸۰ درجه عمودی بگیرید.

با کوادکوپتر اسپارک می تونید به صورت کامل لنز دوربین رو در حالت عمودی قرار بدید و عکس عمودی بگیرید.

با کوادکوپتر اسپارک می تونید عکس ۳۶۰ درجه بگیرید.

در تصویر بالا مشاهده کنید به راحتی می تونید بر روی تصویر زنده ای که داخل گوشی همراه تون می بینید Tap یا کلیک کنید تا اسپارک به صورت خودکار با سرعت قابل تنظیم توسط شما به اون سمت بره.

کوادکوپتر اسپارک می تونه بر روی یک سوژه قفل کنه و اون رو دنبال کنه. برای مثال طبق تصویر بالا می شه کوادکوپتر اسپارک بر روی یک دوچرخه سوار قفل بشه و اون رو به صورت خودکار دنبال کنه.

این قابلیت در اسپارک به نام Active track نام گذاری شده که می تونه هر سوژه در هر زاویه رو انتخاب کنه بر روی اون قفل بشه و اون رو دنبال کنه.

اسپارک می تونه از روی دستان شما پرواز کنه و بر روی دستان شما بشینه.

اسپارک رو میشه با دست هم کنترل کرد. خیلی راحت …

با این حرکت اسپارک می تونه شما رو انتخاب کنه و بر روی شما قفل کنه و همراه شما بیاد و از شما ویدیو و عکس بگیره.


اسپارک کمبو

کیت کمبو این محصول دارای یک بسته بندی کامل است. شامل باطری اضافه، ملخ اضافه و کیف حمل و نقل (تصویر بالا)


همین اطلاعات رو به صورت انگلیسی در وب سایت Dji.com مشاهده کنید.

برای خرید این محصول به وب سایت شرکت نگاه آسمان (نماینده Dji در ایران) مراجعه کنید.

اگر می خوای در دوره های آموزشی اسپارک شرکت کنید و همه این موارد رو از نزدیک آموزش ببینید این محتوا رو مشاهده کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://iranhelicam.com/?p=11843
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
محمد چیتگرها
سوالات خود را از قسمت نظرات همین پست با ما به اشتراک بگذارید.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد با کوادکوپتر اسپارک پهپاد کوچک Dji بیشتر آشنا شویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.